tirsdag 28. september 2010

Undring

Jeg er nå ferdig utdannet som førskolelærer etter å ha bestått siste eksamen. Og jeg vet at vi ved flere anledninger har snakket om at pedagogikk er et modningsfag. Men det kan man si med flere andre fag også. Og det håper jeg også gjelder IKT og læring. For øyeblikket føler jeg meg ganske så på gyngende grunn da det gjeld IKTen. Det er blitt litt masse å ta inn over seg på en gang. Jeg og Inger-Lise skal møtes i morgen og prøve å plassere litt i lag. Vi skal repetere det vi har gått gjennom og ellers se om vi blir "klokere" ;) Kanskje klarer vi å fylle ut hverandre på et vis slik at summen blir bra.

Jeg mangler et par stykker på blogglista mi (Thomas lærer og Janne) og jeg husker ikke hvordan jeg skulle legge det til. Har funne hvor jeg skal legge det, men må vel også ha deres adresser. Er litt spent på om jeg kanskje får det på plass i morgen.

Jeg har holdt på og leket endel med bildebehandling. Det er artig. Av et bilde kan man jo få flere nye. Og bildet kan bli mer anvendelig. Jeg hadde ikke noe bilde av meg selv alene som jeg hadde lyst til å bruke på klassekartet. Men etter å ha redigert og skåret ut et snitt av et bilde der jeg og barna var på, fikk jeg et portrettbilde jeg syntes jeg kunne bruke.

Vi har nå kjøpt oss nytt digitalkamerea "Sony ettellerannet 390" så nu er det blitt tatt masse høstbilder :) Skal laste opp noen da jeg får logget meg på den andre maskinen der bildene ligger.

4 kommentarer:

  1. for å finne adresse kan du gå på Fronter-->grupperom-->Blogg-adresser.

    SvarSlett
  2. Forresten, gratulerer med bestått siste eksamen!!!!

    SvarSlett
  3. På meg virker det som du har bra kontroll på IKT-en. Godt at du ser mulighetene med bildebehandling. Med nytt kamera blir det enda mer interessant.

    SvarSlett